Porsche sentetik yakıt fabrikasını açıyor
Tüm otomotiv dünyası elektrikli otomobillere geçiş için yarış başlattı. Bazı üreticiler elektriğin yanı sıra diğer çevre dostu alternatiflere yatırım yapmaya devam ediyor.
Alman otomobil üreticisi Porsche, uzun süredir üzerinde çalıştığı sentetik yakıt tesisini hizmete açtı.
Rüzgar enerjisi kullanılarak üretilen eFuels olarak da bilinen sentetik yakıtlar, sudan elde edilen hidrojen ve karbondioksitten üretilir. Sentetik yakıtlar, içten yanmalı motorların neredeyse karbon nötr olarak çalışmasına izin verir.
Porsche AG Geliştirme ve Araştırma İcra Kurulu Üyesi Michael Steiner, “eFuels’in potansiyeli çok büyük. Şu anda dünya çapında 1,3 milyardan fazla içten yanmalı araç var. Bunlardan birden fazlası onlarca yıl yollarda olacak. Sentetik yakıtlar, mevcut araç sahiplerine çevre dostu bir alternatif sunuyor.”söz konusu.
Firmanın tesis için Şili’yi seçmesinin nedeni ise yılın yaklaşık 270 günü esen rüzgarlar. Resmi açılışı yapılan pilot fabrikada üretilen sentetik yakıt törenle Porsche 911’e verildi.
DENEYİM MERKEZLERİNDE KULLANILACAK
Pilot aşamada 130 bin litre üretim yapmayı hedefleyen şirket, bu yakıtları Porsche Portable 1 Supercup ve Porsche Experience Center gibi projelerde kullanacak.
100 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Porsche, eFuels’in geliştirilmesi ve üretimine 100 milyon doların üzerinde yatırım yaptı. Yatırım yaptığı, Şili, ABD ve Avustralya’da eFuel tesisleri inşa ettiği ve işlettiği HIF Global LLC.
SENTETİK YAKIT ELEKTRİKLİ ARAÇLARA ALTERNATİF OLABİLİR Mİ?
Sentetik yakıt, içten yanmalı motorları fosil yakıtlar gibi çalışabilen, ancak karbon emisyonlarını ve israf edilen partikül maddeyi büyük ölçüde azaltacak olan benzin veya dizelin çevre dostu bir kopyası olarak tanıtılmaktadır. Sentetik yakıt 1900’lerin başında patentlendi.
SENTETİK YAKIT NASIL ÜRETİLİR?
Sentetik yakıtlar yalnızca yenilenebilir enerjinin yardımıyla oluşturulur. İlk aşamada sudan hidrojen üretilir, ardından sıvı yakıt üretmek için karbon eklenir. Bu karbon, endüstriyel işlemlerden dönüştürülebilir veya filtreler kullanılarak havadan yakalanabilir. Karbon ve hidrojenin birleştirilmesi, daha sonra fuel oil ve dizel olabilen sentetik yakıtla sonuçlanır.
MEVCUT ALTYAPI İLE DAĞITIM YAPILABİLİR
Sentetik yakıtlar, geleneksel yakıtlar gibi taşınabilir ve mevcut altyapı kullanılarak dağıtılabilir.
JAPON ÜRETİCİLER DE ÇALIŞIYOR
Japon otomobil üreticileri Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, ENOS ve Toyota Tsusho Corporation, konuyla ilgili bir araştırma derneği kurdu. Proje, hidrojen, oksijen ve CO2 sirkülasyonu yoluyla biyoetanol yakıtının verimli üretim yollarını inceleyecektir. Dernek ayrıca biyoetanol için üretim tesisleri kuracak.